Autor
Urbaniak-Zając, Danuta
Tytuł
Badania jakościowe w pedagogice : wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka
Miejsce wydania
Warszawa:
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Seria
Wykłady z Pedagogiki
Hasła przedmiotowe
Pedagogika metodologia
Pedagogika badania metodologia
Informacje dodatkowe
Bibliogr. Indeks.
Streszczenie
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
100
%a Urbaniak-Zając, Danuta
245
%a Badania jakościowe w pedagogice :
%b wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka /
260
%a Warszawa:
%b Wydawnictwo Naukowe PWN,
%c 2013.-
490
%a Wykłady z Pedagogiki
520
%a Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
650
%a Pedagogika
%x metodologia
655
%a Pedagogika
%v badania%v metodologia