okładka zastępcza

Badania jakościowe w pedagogice : wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka

Urbaniak-Zając, Danuta, Kos, Ewa

Rok wydania: 2013.-

Pedagogika metodologia, Pedagogika badania metodologia

dostępne:

1 z 1

Autor
Urbaniak-Zając, Danuta
Kos, Ewa
Tytuł
Badania jakościowe w pedagogice : wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka
ISBN
978-83-01-17238-1
Miejsce wydania
Warszawa:
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Rok wydania
2013.-
Objętość
304 s.;
Rozmiary
21 cm.
Seria
Wykłady z Pedagogiki
UKD
37.012
Hasła przedmiotowe
Pedagogika metodologia
Pedagogika badania metodologia
Informacje dodatkowe
Bibliogr. Indeks.
Streszczenie
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
020
%a 9788301172381
080
%a 37.012
100
%a Urbaniak-Zając, Danuta
245
%a Badania jakościowe w pedagogice : %b wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka /
260
%a Warszawa: %b Wydawnictwo Naukowe PWN, %c 2013.-
300
%a 304 s.; %c 21 cm.
490
%a Wykłady z Pedagogiki
504
%a Bibliogr. Indeks.
520
%a Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
650
%a Pedagogika %x metodologia
655
%a Pedagogika %v badania%v metodologia
700
%a Kos, Ewa
920
%a 978-83-01-17238-1

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 45445
Sygnatura: 37
Status: Do wypożyczenia

Najczęściej wypożyczane